Litania do Imienia Jezus - tajemnice zycia Jezusa

Przez tajemnicę świętego Wcielenia Twego + Przez Narodzenie Twoje + Przez Dziecięctwo Twoje + Przez najświętsze życie Twoje + Przez trudy Twoje + Przez konanie w Ogrójcu i Mękę Twoją + Przez krzyż i opuszczenie Twoje + Przez omdlenie Twoje + Przez śmierć i pogrzeb Twój + Przez Zmartwychwstanie Twoje + Przez Wniebowstąpienie Twoje + Przez Twoje ustanowienie Najświętszego Sakramentu + Przez radości Twoje + Przez chwałę twoją

Przez tajemnicę świętego Wcielenia Twego
  • A Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas (J 1, 14)
Przez Narodzenie Twoje
  • Nadszedł dla Maryi czas rozwiązania. Prodziła swego Pierworodnego Syna, owinęła Go w pieluszki i połozyła w złobie... (Łk 2, 6 - 7)
Przez Dziecięctwo Twoje
  • Dziecię zaś rosło i nabierało mocy, napełniając się mądrością, a łaska Boża spoczywała na nim. (Łk 2, 40)
Przez najświętsze życie Twoje
  • Syn Człowieczy nie przyszedł, aby Mu służono, lecz żeby służyć i dać swoje życie na okup za wielu. (Mk 10, 45)
Przez trudy Twoje
  • Przyszedł ktoś z domu przełożonego synagogi i oznajmił: Twoja córka umarła, nie trudź już Nauczyciela! Lecz Jezus, słysząc to, rzekł: Nie bój się; wierz tylko, a będzie ocalona. (Łk 8, 49 - 50)
Przez konanie w Ogrójcu i Mękę Twoją
  • A sam oddalił się od nich na odległość jakby rzutu kamieniem, upadł na kolana i modlił się tymi słowami: Ojcze, jeśli chcesz, zabierz ode Mnie ten kielich! Jednak nie moja wola, lecz Twoja niech się stanie! (Łk 22, 41 -42)
Przez krzyż i opuszczenie Twoje
  • A była godzina trzecia, gdy go ukrzyżowali. Razem z Nim ukrzyżowali dwóch złoczyńców, jednego po prawej, drugiego po lewej Jego stronie. (Mk 15, 25. 27)
Przez omdlenie Twoje
  • Nieprzyjaciel mnie prześladuje: moje życie na ziemię powalił, pogrążył mnie w ciemnościach jak dawno umarłych. A we mnie duch mój omdlewa, serce we mnie zamiera. (Ps 143, 3 - 4)
  • Stało tam naczynie pełne octu. Nałożono więc na hizop gąbkę pełną octu i do ust Mu podano. A gdy Jezus skosztował octu, rzekł: Wykonało się! (J 19, 29)
Przez śmierć i pogrzeb Twój
  • Jezus rzekł: Wykonało się! I skłoniwszy głowę oddał ducha. Zabrali więc ciało Jezusa i obwiązali je w płótna razem z wonnościami, stosownie do żydowskiego sposobu grzebania.  A na miejscu, gdzie Go ukrzyżowano, był ogród, w ogrodzie zaś nowy grób, w którym jeszcze nie złożono nikogo. Tam to więc, ze względu na żydowski dzień Przygotowania, złożono Jezusa, bo grób znajdował się w pobliżu. (J 19, 29 - 30. 40 - 42)
Przez Zmartwychwstanie Twoje
  • Anioł zaś przemówił do niewiast: Wy się nie bójcie! Gdyż wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał, jak powiedział. Chodźcie, zobaczcie miejsce, gdzie leżał. A idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych i oto udaje się przed wami do Galilei. Tam Go ujrzycie. Oto, co wam powiedziałem. Pośpiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i biegły oznajmić to Jego uczniom. A oto Jezus stanął przed nimi i rzekł: Witajcie. One podeszły do Niego, objęły Go za nogi i oddały Mu pokłon. (Mt 28, 5 - 9)
Przez Wniebowstąpienie Twoje
  • Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich. A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. (Łk 24, 50 - 51)
Przez Twoje ustanowienie Najświętszego Sakramentu
  • Pan Jezus tej nocy, kiedy został wydany, wziął chcleb i dzięki uczyniwszy połamał i rzekł: to jest Ciało moje za was wydane. (1 Kor 11, 23 - 24)
Przez radości Twoje
  • Jezus rozradował się w Duchu Świętym  i rzekł: Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie. (Łk 10, 21)
Przez chwałę twoją
  • Ja Ciebie otoczyłem chwałą na ziemi przez to, że wypełniłem dzieło, które Mi dałeś do wykonania. A teraz Ty, Ojcze, otocz Mnie u siebie tą chwałą, którą miałem u Ciebie pierwej, zanim świat powstał. (J 17, 4 - 5)