Litania Loretańska - Święta...

Święta Maryjo + Święta Boża Rodzicielko + Święta Panno nad pannami - módl się za nami
Święta Maryjo
  • Posłał Bóg anioła swego do Dziewicy poslubionej mężowi imieniem Józef, z rodu Dawida, a Dziewicy było na imię Maryja (Łk 1, 26-27)
Święta Boża Rodzicielko
  • Gdy Elżbieta usłyszała pozdrowienie Maryi ... Wydała ona okrzyk i powiedziała: Błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona. A skądże mi to, że Matka mojego Pana przychodzi do mnie? (Łk 1, 41-43)
Święta Panno nad pannami
  • Pan sam da wam znak: Oto Panna pocznie i porodzi Syna, i nazwie Go imieniem Emmanuel. (Iz 7, 14)
  • Wiele niewiast pracuje, lecz ty przewyższasz je wszystkie... chwalić należy niewiastę, co boi sie Pana (Prz 31, 29-30)
    • Bojaźń Pana wszystko przewyższa, a kto ją posiadł, do kogo będzie przyrównany? Bojaźń Pana jest początkiem umiłowania Go, wiara zaś początkiem zjednoczenia z Nim. (Syr 25, 11-12) 
  • Oto bowiem błogosławić mnie będą odtąd wszystkie pokolenia, gdyż wielkie rzeczy uczynił mi Wszechmocny. (Łk 1, 48-49)