Godzinki - seksta

Witaj świątynio Boga w Trójcy jedynego, + Tyś raj Aniołów, pałac wstydu panieńskiego.
Pociecho utrapionych, ogrodzie wdzięczności, + O palmo cierpliwości, o cedrze czystości!
Ziemia jesteś kapłańska i błogosławiona,+ Święta i pierowrodną zmazą nie dotkniona.
Miasto Pańskie i brama na wschód wystawiona,Wszelkąś łaską, jedyna Panno, wypełniona.
Witaj świątynio Boga w Trójcy jedynego
  • Ap 11, 19n - Świątynia Boga w niebie się otwarła, i Arka Jego Przymierza ukazała się w Jego Świątyni. Potem wielki znak się ukazał na niebie: Niewiasta obleczona w słońce i księżyc pod jej stopami, a na jej głowie wieniec z gwiazd dwunastu. 
Tyś raj Aniołów
  • Ps 138, 1 - Będę Cię sławił, Panie, z całego mego serca, bo usłyszałeś słowa ust moich: będę śpiewał Ci wobec aniołów.
Pałac wstydu panieńskiego
  • Syr 4, 21 - Jest bowiem wstyd, co grzech sprowadza, i wstyd, który jest chwałą i łaską.
  • Iz 7, 14 - Dlatego Pan sam da wam znak: Oto Panna pocznie i porodzi Syna, i nazwie Go imieniem Emmanuel.
  • Łk 1, 34 - Maryja rzekła do anioła: Jakże się to stanie, skoro nie znam męża?
Pociecho utrapionych
  • Ps 12, 6 - Wobec utrapienia biednych i jęku ubogich - mówi Pan: Teraz powstanę i dam zbawienie temu, który go pożąda.
  • Ps 37, 39 - Zbawienie sprawiedliwych pochodzi od Pana; On ich ucieczką w czasie utrapienia.
  • Ps 106, 44-45 - Lecz wejrzał na ich utrapienie, gdy wysłuchiwał ich błagań. I wspomniał dla ich dobra na swoje przymierze...
  • Mdr 10,9 - Mądrość wybawiła swych czcicieli z utrapień.
Ogrodzie wdzięczności
  • Iz 51, 1-5 - Słuchajcie Mnie, wy, co się domagacie sprawiedliwości, którzy szukacie Pana. Zaiste, zlituje się Pan nad Syjonem, zlituje się nad wszelką jego ruiną. Na Eden zamieni jego pustynię, a jego stepy na ogród Pana. Zapanują w nim radość i wesele, pienia dziękczynne przy dźwięku muzyki. Bliska jest moja sprawiedliwość, zbawienie moje się ukaże.
  • Tb 12, 6 - Ogłaszajcie przed wszystkimi ludźmi dzieła Boże, jak są godne uwielbienia, i nie wahajcie się wyrażać Mu wdzięczności.
O palmo cierpliwości, o cedrze czystości!
  • 1 Krl 6, 16-17 - A oto tak zbudował Salomon i wykończył tę świątynię. Mury domu obłożył wewnątrz deskami cedrowymi od podłogi domu aż do belek sufitu, <wnętrze pokrył drzewem>, a podłogę świątyni wyłożył deskami cyprysowymi. Ponadto od tylnej strony świątyni zbudował z desek cerdrowych od podłogi aż do belek [ścianę na] dwadzieścia łokci, aby oddzielić od świątyni sanktuarium, to jest Miejsce Najświętsze. [...] Cedrowe wnętrze świątyni zdobiły rzeźby rozchylonych kielichów kwiatowych i girlandy kwiecia. Wszystko było cedrowe.
  • Ps 92, 13 - Sprawiedliwy zakwitnie jak palma, rozrośnie się jak cedr na Libanie.
  • Syr 24, 13-14 - Wyrosłam jak cedr na Libanie i jak palma w Engaddi.
Ziemia jesteś kapłańska i błogosławiona, święta i pierowrodną zmazą nie dotkniona.
  • Pwt 11, 12 - To ziemia, którą stale nawiedza Pan, Bóg wasz, na której spoczywają oczy Pana, Boga waszego, od początku roku aż do końca. 
  • Joz 18, 7 - Lewici nie otrzymają żadnego działu pomiędzy wami, ponieważ kapłaństwo Pańskie będzie ich dziedzictwem.
  • Ps 16, 6 - Sznur mierniczy wyznaczył mi dział wspaniały i bardzo mi jest miłe to moje dziedzictwo. 
  • Ez 48, 6-35 - [Wyznaczycie] święty dział zastrzeżony Panu [...], a przybytek Pański będzie się znajdował w środku. [...] A nazwa miasta będzie odtąd brzmiała: Pan jest tam.
Miasto Pańskie i brama na wschód wystawiona
  • Ez 43, 1-7 - Potem poprowadził mię ku bramie, która skierowana jest na wschód. I oto chwała Boga Izraela przyszła od wschodu, a głos Jego był jak szum wielu wód, a ziemia jaśniała od Jego chwały. Było to widzenie równe temu, które oglądałem wtedy, gdy przyszedł, by zniszczyć miasto, widzenie równe temu, które oglądałem nad rzeką Kebar. I upadłem na twarz. A chwała Pańska weszła do świątyni przez bramę, która skierowana była ku wschodowi. Wtedy uniósł mię duch i zaniósł mię do wewnętrznego dziedzińca. - A oto świątynia pełna była chwały Pańskiej. I usłyszałem, jak ktoś mówił do mnie od strony świątyni, podczas gdy ów mąż stał jeszcze przy mnie. Rzekł do mnie: Synu człowieczy, to jest miejsce tronu mojego, miejsce podstawy mych stóp, gdzie chcę na wieki mieszkać pośród Izraelitów.
Wszelkąś łaską, jedyna Panno, wypełniona.