Litania do Imienia Jezus - Jezu...

Jezu, dawco żywota + Jezu, cnót przykładzie + Jezu, pragnący dusz naszych + Jezu, Boże nasz + Jezu, ucieczko nasza + Jezu, Ojcze ubogich + Jezu, skarbie wiernych + Jezu, dobry pasterzu + Jezu, światłości prawdziwa + Jezu, mądrości przedwieczna + Jezu, dobroci nieskończona + Jezu, drogo i życie nasze + Jezu, wesele Aniołów + Jezu, królu Patriarchów + Jezu, mistrzu Apostołów + Jezu, nauczycielu Ewangelistów + Jezu, męstwo Męczenników + Jezu, światłości Wyznawców + Jezu, czystości Dziewic + Jezu, korono Wszystkich Świętych
Jezu, dawco żywota
  • W Nim było życie (J 1, 4)
  • Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem (J 11, 25)
Jezu, cnót przykładzie
  • Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien. (Mt 10, 38)
Jezu, pragnący dusz naszych
  • "Pragnę" (J 19, 28)
Jezu, Boże nasz
  • Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo (J 1, 1)
  • Pan mój i Bóg mój (J 20, 28)
Jezu, ucieczko nasza
  • Wszystko, co Mi daje Ojciec, do Mnie przyjdzie, a tego, który do Mnie przychodzi, precz nie odrzucę (J 6, 37)
Jezu, Ojcze ubogich
  • Błogosławieni jesteście wy, ubodzy, albowiem do was należy królestwo niebieskie (Łk 3,20) 
Jezu, skarbie wiernych
  • Gromadźcie sobie skarby w niebie, gdzie ani mól, ani rdza nie niszczą i gdzie złodzieje nie włamują się i nie kradną. Bo gdzie jest twój skarb, tam będzie i serce twoje. (Mt 6, 20-21)
Jezu, dobry pasterzu
  • Ja jestem Dobrym Pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają. (Mk 10, 14)
Jezu, światłości prawdziwa
  • Był światłością,  Była światłość prawdziwa, któa oświeca każdego człwoieka, gdy na świat przychodzi. (...) Jezus przemówił do nich tymi słowami: Ja jestem światłością świata. Kto idzie za Mną, nie będzie chodził w ciemności, lecz będzie miał światło życia. (J 1, 9; 8, 12)
Jezu, mądrości przedwieczna
  • rzekł do nich: O nierozumni, jak nieskore są wasze serca do wierzenia we wszystko, co powiedzieli prorocy! Czyż Mesjasz nie miał tego cierpieć, aby wejść do swej chwały? I zaczynając od Mojżesza poprzez wszystkich proroków wykładał im, co we wszystkich Pismach odnosiło się do Niego. (Łk 24 25-27)
Jezu, dobroci nieskończona
  • Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne? Jezus mu rzekł: Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie jestdobry, tylko sam Bóg. (Mk 10, 17-18)
Jezu, drogo i życie nasze
  • Ja jestem Drogą, Prawdą i Życiem (J 14, 6)
Jezu, wesele Aniołów
  • W tej samej okolicy przebywali w polu pasterze i trzymali straż nocną nad swoją trzodą. Naraz stanął przy nich anioł Pański i chwała Pańska zewsząd ich oświeciła, tak że bardzo się przestraszyli. Lecz anioł rzekł do nich: Nie bójcie się! Oto zwiastuję wam radość wielką, która będzie udziałem całego narodu: dziś w mieście Dawida narodził się wam Zbawiciel, którym jest Mesjasz, Pan. (...) I nagle przyłączyło się do anioła mnóstwo zastępów niebieskich, które wielbiły Boga słowami: Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom Jego upodobania. (Łk 2, 8-13)
Jezu, królu Patriarchów
  • Abraham, ojciec wasz, rozradował się z tego, że ujrzał mój dzień - ujrzał /go/ i ucieszył się. Na to rzekli do Niego Żydzi: Pięćdziesięciu lat jeszcze nie masz, a Abrahama widziałeś? Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Zanim Abraham stał się, Ja jestem. (J 8, 56 - 58)
Jezu, mistrzu Apostołów
  • Jeden jest tylko wasz Mistrz, Chrystus (Mt 23, 10)
Jezu, nauczycielu Ewangelistów
  • Wy Mnie nazywacie Nauczycielem i Panem i dobrze mówicie, bo nim jestem. (J 13, 13)
Jezu, męstwo Męczenników
  • Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, ale duszy zabić nie mogą (Mt 10, 28)
Jezu, światłości Wyznawców
  • A światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogranęła. (J 1, 5)
  • Kto się do mnie przyzna przed ludźmi, i ja się do niego przyznam przed Ojcem (Mt 10, 32)
Jezu, czystości Dziewic
  • Podobnie i kobieta: niezamężna i dziewica troszczy się o sprawy Pana, o to, by była święta i ciałem i duchem. (1 Kor 7, 34)
Jezu, korono Wszystkich Świętych
  • Sprawiedliwi jaśnieć będą jak słońce w królestwie Ojca (Mt 13, 43)
  • Ja przekazuję wam królestwo, jak Mnie przekazał je mój Ojciec: abyście w królestwie moim jedli i pili przy moim stole oraz żebyście zasiadali na tronach, sądząc dwanaście pokoleń Izraela. (Łk 22, 29-30)