Litania do Imienia Jezus - Jezu...

Jezu, Synu Boga żywego + Jezu, odblasku Ojca + Jezu, jasności światła wiecznego + Jezu, królu chwały + Jezu, słońce sprawiedliwości + Jezu, Synu Maryi Panny + Jezu najmilszy + Jezu przedziwny + Jezu, Boże mocny + Jezu, Ojcze na wieki + Jezu, wielkiej rady zwiastunie + Jezu najmożniejszy + Jezu najcierpliwszy + Jezu najposłuszniejszy + Jezu cichy i pokornego serca + Jezu, miłośniku czystości + Jezu, miłujący nas + Jezu, Boże pokoju
Jezu, Synu Boga żywego
  • A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast wyszedł z wody. A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego. A głos z nieba mówił: Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie. (Mt 3, 16 – 17)
  • Gdy wsiedli do łodzi, wiatr się uciszył. Ci zaś, którzy byli w łodzi, upadli przed Nim, mówiąc: Prawdziwie jesteś Synem Bożym. (Mt 14, 32 – 33)
  • Zawołali wszyscy: Więc Ty jesteś Synem Bożym? Odpowiedział im: Tak. Jestem Nim. (Łk 22, 70)
  • Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym. (J 1, 34)
Jezu, odblasku Ojca
  • Boga nikt nigdy nie widział, Ten Jednorodzony Bóg, który jest w łonie Ojca, /o Nim/ pouczył. (J 1, 18)
  • Wszystko przekazał Mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn, i ten, komu Syn zechce objawić. (Mt 11, 27)
Jezu, jasności światła wiecznego
  • W Nim było życie, a życie było światłością ludzi, a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła. Pojawił się człowiek posłany przez Boga - Jan mu było na imię. Przyszedł on na świadectwo, aby zaświadczyć o światłości, by wszyscy uwierzyli przez niego. Nie był on światłością, lecz /posłanym/, aby zaświadczyć o światłości. Była światłość prawdziwa, która oświeca każdego człowieka, gdy na świat przychodzi. Na świecie było /Słowo/, a świat stał się przez Nie  (J 1, 4 – 10)
  • Któż to jest ten Syn Człowieczy? Odpowiedział im więc Jezus: Jeszcze przez krótki czas przebywa wśród was światłość. Chodźcie, dopóki macie światłość, aby was ciemność nie ogarnęła. A kto chodzi w ciemności, nie wie, dokąd idzie. Dopóki światłość macie, wierzcie w światłość, abyście byli synami światłości. (J 12, 34 – 36)
Jezu, królu chwały
  • Bramy, podnieście swe szczyty i unieście się, prastare podwoje, aby mógł wkroczyć Król chwały. Któż jest tym Królem chwały? Pan, dzielny i potężny, Pan, potężny w boju. Bramy, podnieście swe szczyty i unieście się, prastare podwoje, aby mógł wkroczyć Król chwały! Któż jest tym Królem chwały? To Pan Zastępów: On sam Królem chwały. (Ps 24, 6 – 10)
Jezu, słońce sprawiedliwości
  • Bo z wysoka nas nawiedzi jak wschodzące słońce... by nasze kroki skierować na dorge pokoju (Kantyk Zachariasza, Łk 1)
  • Błogosławieni, którzy łakną i pragną sprawiedliwości, albowiem oni będą nasyceni. … Błogosławieni, którzy cierpią prześladowanie dla sprawiedliwości, albowiem do nich należy królestwo niebieskie. (Mt 5, 6. 10)
Jezu, Synu Maryi Panny
  • Udał się także Józef z Galilei, z miasta Nazaret, do Judei, do miasta Dawidowego, zwanego Betlejem, ponieważ pochodził z domu i rodu Dawida, żeby się dać zapisać z poślubioną sobie Maryją, która była brzemienna. Kiedy tam przebywali, nadszedł dla Maryi czas rozwiązania. Porodziła swego pierworodnego Syna, owinęła Go w pieluszki i położyła w żłobie, gdyż nie było dla nich miejsca w gospodzie. (Łk 2, 4 – 6)
  • Czy nie jest to cieśla, syn Maryi? (Mk 6, 3)
Jezu najmilszy
  • Otworzyłam ukochanemu memu, lecz ukochany mój już odszedł i znikł; życie mię odeszło, iż się oddalił. Szukałam go, lecz nie znalazłam, wołałam go, lecz mi nie odpowiedział…. Zaklinam was, córki jerozolimskie: jeśli umiłowanego mego znajdziecie, cóż mu oznajmicie? Że chora jestem z miłości. Jakiż to jest ten twój miły z najmilszych, o najpiękniejsza z niewiast? Jakiż to jest ten twój miły z najmilszych, że nas tak zaklinasz? (Pnp 5, 6. 8 – 9)
Jezu przedziwny
  • Nazwano Go imieniem: Przedziwny Doradca… (Iz 9, 5)
Jezu, Boże mocny
  • Nazwano Go imieniem: … Bóg Mocny… (Iz 9, 5)
Jezu, Ojcze na wieki
  • Nazwano Go imieniem: ... Odwieczny Ojciec... (Iz 9, 5)
Jezu, wielkiej rady zwiastunie
  • Potem ujrzałem wielki biały tron i na nim Zasiadającego, od którego oblicza uciekła ziemia i niebo, a miejsca dla nich nie znaleziono. I ujrzałem umarłych – wielkich i małych – stojących przed tronem, a otwarto księgi. I inną księgę otwarto, która jest księgą życia. I osądzono zmarłych z tego, co w księgach zapisano, według ich czynów. (Ap 20, 11 – 12)
Jezu najmożniejszy
  • A oto zbliżył się trędowaty, upadł przed Nim i prosił Go: Panie, jeśli chcesz, możesz mnie oczyścić. (Mt 8, 2)
  • Lecz jeśli możesz co, zlituj się nad nami i pomóż nam! Jezus mu odrzekł: Jeśli możesz? Wszystko możliwe jest dla tego, kto wierzy. Natychmiast ojciec chłopca zawołał: Wierzę, zaradź memu niedowiarstwu! (Mk 9, 22 – 24)
Jezu najcierpliwszy
  • Przeszedł Pan przed jego oczyma i wołał: Jahwe, Jahwe, Bóg miłosierny i litościwy, cierpliwy, bogaty w łaskę i wierność (Wj 34, 6)
  • Ty jesteś Bogiem przebaczenia, jesteś łaskawy i miłosierny, cierpliwy i wielkiej dobroci; i nie opuściłeś ich. (Ne 9, 17)
Jezu najposłuszniejszy
  • On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka, uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym aż do śmierci – i to śmierci krzyżowej. (Flp 2, 6 – 8)
Jezu cichy i pokornego serca
  • Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. (Mt 11, 29)
Jezu, miłośniku czystości
  • Blogoslawieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą. (Mt 5, 8)
Jezu, miłujący nas
  • Jezus wiedząc, że nadeszła Jego godzina przejścia z tego świata do Ojca, umiłowawszy swoich na świecie, do końca ich umiłował. (J 13, 1)
  • Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! … To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. (J 15, 9. 12)
Jezu, Boże pokoju
  • Nazwano Go imieniem: ... Książę Pokoju. Wielkie będzie Jego panowanie w pokoju bez granic na tronie Dawida i nad Jego królestwem, które On utwierdzi i umocni prawem i sprawiedliwością, odtąd i na wieki. (Iz 9, 5-6)