Droga krzyżowa - Ps 69

Ps 69 (w nawiasie podany werset Psalmu)

Stacja I 
(2) Wybaw mnie, Boże, bo woda mi sięga po szyję.
Stacja II 
(5) Liczniejsi są od włosów mej głowy nienawidzący mnie bez powodu; silni są moi wrogowie, nieprzyjaciele zakłamani; czyż mam oddać to, czegom nie porwał?
Stacja III 
(3) Ugrzązłem w mule topieli i nie mam nigdzie oparcia, trafiłem na wodną głębinę i nurt wody mnie porywa.
Stacja IV 
(9) Dla braci moich stałem się obcym i cudzoziemcem dla synów mej matki.
Stacja V 
(4) Zmęczyłem się krzykiem i ochrypło mi gardło, osłabły moje oczy, gdy czekam na Boga mojego.
Stacja VI 
(8) Dla Ciebie bowiem znoszę urąganie i hańba twarz mi okrywa.
Stacja VII 
(10) Bo gorliwość o dom Twój mnie pożera i spadły na mnie obelgi uwłaczających Tobie.
Stacja VIII 
(21) Hańba złamała moje serce i sił mi zabrakło, na współczującego czekałem, ale go nie było, i na pocieszających, lecz ich nie znalazłem.
Stacja IX 
(11) Trapiłem siebie postem, a spotkały mnie za to zniewagi.
Stacja X 
(12) Przywdziałem wór jako szatę i pośmiewiskiem stałem się dla tamtych.
Stacja XI 
(13) Mówią o mnie siedzący w bramie i śpiewają pieśni ci, co piją sycerę.
Stacja XII 
(14) Lecz ja, o Panie, ślę moją modlitwę do Ciebie, w czasie łaskawości, o Boże; wysłuchaj mnie w Twojej wielkiej dobroci, w zbawczej Twej wierności!
Stacja XIII 
(17) Wysłuchaj mnie, Panie, bo Twoja łaska pełna jest dobroci; wejrzyj na mnie w ogromie swego miłosierdzia! (18) Nie kryj swego oblicza przed Twoim sługą; prędko mnie wysłuchaj, bo jestem w ucisku.
Stacja XIV 
(19) Zbliż się do mnie i wybaw mnie; uwolnij mnie przez wzgląd na moich wrogów! (20) Ty znasz moją hańbę, mój wstyd i mą niesławę; wszyscy, co mnie dręczą, są przed Tobą.