Droga Krzyżowa - Krótkie Komentarze Biblijne

  1. Zawołali wszyscy: Na krzyż z Nim! Piłat … wziął wodę i umył ręce, mówiąc: Nie jestem winny krwi tego Sprawiedliwego. To wasza rzecz. (Mt)
  2. Zabrali zatem Jezusa.  A On sam dźwigając krzyż wyszedł na miejsce zwane miejscem Czaszki, które po hebrajsku nazywa się Golgota. (J)
  3. Stałem się jak człowiek, co nie słyszy; i nie ma w ustach odpowiedzi. … Bo jestem bardzo bliski upadku i ból mój jest zawsze przede mną. (Ps)
  4. Symeon zaś rzekł do Maryi, Matki Jego: ... A Twoją duszę miecz przeniknie, aby na jaw wyszły zamysły serc wielu. (Łk)
  5. I przymusili niejakiego Szymona z Cyreny, który wracając z pola właśnie przechodził, żeby niósł krzyż Jego. (Mk)
  6. Nie miał On wdzięku ani też blasku, aby na Niego popatrzeć, ani wyglądu, by się nam podobał. Wzgardzony i odepchnięty przez ludzi... (Iz)
  7. Lecz On się obarczył naszym cierpieniem, On dźwigał nasze boleści … a Pan zwalił na Niego winy nas wszystkich. (Iz)
  8. A szło za Nim mnóstwo ludu, także kobiet, które zawodziły i płakały nad Nim. (Łk)
  9. Rzuciłem cię na ziemię... i obróciłem cię w popiół na ziemi na oczach tych wszystkich, którzy na ciebie patrzyli. (Ez)
  10. Żołnierze [...] wzięli Jego szaty i podzielili na cztery części, dla każdego żołnierza po części; wzięli także tunikę. (J)
  11. A była godzina trzecia, gdy go ukrzyżowali. Razem z Nim ukrzyżowali dwóch złoczyńców, jednego po prawej, drugiego po lewej Jego stronie. (Mk)
  12. O godzinie szóstej … Jezus zawołał donośnym głosem: Ojcze, w Twoje ręce powierzam ducha mojego. Po tych słowach wyzionął ducha. (Łk)
  13. Pod wieczór przyszedł zamożny człowiek z Arymatei, imieniem Józef, … który zabrał ciało i owinął je w czyste płótno. (Mt)
  14. Złożyli [ciało Jezusa] w grobie, wykutym w skale, w którym nikt jeszcze nie był pochowany. (Łk)